Pembuka Hati SinaraN IILahi..

Thursday 5 January 2012

Pelajar Cemerlang SPM 2006, Siti Fatimah Kekal Imej Muslimah Walaupun Di Perantauan

Isu terhangat yang diperkatakan ketika ini di laman sosial yang mana, mahasiswi cemerlang tajaan Malaysia di United Kingdom ‘berposing maut’ dan memuat turun gambar di laman sosialnya. Pengajaran yang boleh diambil, janganlah kita menjadi individu yang terlalu negatif dan mendesak kerana manusia sesunguhnya tidak lari dari melakukan kesilapan, yang melakukan kesilapan janganlah kita menghukumnya dengan perlakuan ‘dosa’ yang dilakukan.

Dini kita singkap kisah pelajar yang mendapat anugerah yang juga dimiliki Amalina yang mendapat ‘Anugerah pelajar cemerlang SPM’.

Pada tahun 2006, Anak Kelantan yang mendapat anugerah pelajar cemerlang  dalam SPM bagi tahun 2006, dengan keputusan 17 1A dan 1 2A, kini sedang melanjutkan pelajarannya dalam jurusan perubatan di University of Nottingham, United Kingdom. Disebutkan, beliau ialah Siti Fatimah Mukhtar.

Siti Fatimah kelihatan masih kekal dengan imej tudung labuh, kekal dengan jati diri sebagai seorang rakyat Malaysia dan sebagai seorang Muslim. Inilah watak yang seharusnya menjadi contoh kepada seluruh anak muda dan terutama sekali para pelajar di seluruh negara.

 

Di Malaysia tahun demi tahun pelajar-pelajar yang cerdik pandai sering meningkat jumlah peratusannya. Ini mewujudkan ramai lagi watak cemerlang negara yang terus mengekalkan jati diri dan nama baik negara untuk kita semua contohi.

 


Dalam hal ini, buanglah yang keroh ambillah yang jernih. Jadikan pengalaman itu sebagai panduan di masa hadapan disamping mendekatkan diri kepada Allah agar terhindar dari perkara mungkar juga dilaknati Allah.

No comments:

Post a Comment